Customer service medewerker
Als customer service medewerker vind je het leuk om mensen te helpen. Een customer service medewerker heeft vaak een baan in een callcenter. Dan werk je samen in een team om klachten van klanten af te handelen. Klachtenafhandeling moet zowel voor de klant op een tevredenstellende manier worden gedaan als voor jouw opdrachtgever. Dat betekent dat je een goed gevoel voor service moet hebben. Enerzijds laat je de klant vertellen wat hij graag wil en anderzijds probeer je daar als customer service medewerker de oplossing bij te vinden die het meest voordelig is voor jouw opdrachtgever.
Opleiding tot customer service medewerker
Het is niet zo gemakkelijk om een gesprek te voeren met mensen aan de telefoon. Daarom moet je op zoek naar een opleiding die jou voorziet van de juiste gesprekstechnieken en de achtergronden die nodig zijn voor een baan als customer service medewerker. Een goede opleiding kun je vinden bij Fabius Opleidingen. Dat is de opleiding medewerker klantenservice. Die bestaat uit twee delen. In het eerste deel leer je de algemene beginselen van een administratieve functie, zoals het omgaan met een computer. In deel twee worden de gespreks technieken aangeleerd waarmee jij als customer service medewerker je gespreksdoelen kunt bereiken.
Praktische informatie
Je kunt de opleiding tot customer service medewerker overal in het land volgen in één van de 50 leslocaties van Fabius Opleidingen. De opleiding, met een slagingspercentage van meer dan 90 procent, duurt 40 weken. In die periode krijg je wekelijks een klassikale les van 3 uur. Daarin wordt theorie behandeld en ga je met de medecursisten oefenen om je de gesprekstechnieken eigen te maken. Een vooropleiding is niet vereist, maar je moet wel goed Nederlands spreken. Je moet ook bereid zijn om naast de klassikale lessen een dagdeel per week te besteden aan huiswerk.